SIK fortsetter i storform

Klepp stadion

Klepp 2 – Sokndal 1-2 (0-0)

Dommer: Lars Henning Ohm (Buøy IL) – bra

Mål: 0-1 Jon Terje Omdal (48), 1-1 (60), 1-2 Erlend Støle (70)

Laget:

Alf Georg Grastveit
Kevin Mydland, Thomas Åvedal, Ruben Håland, Thomas Hegdal
Ole Gabriel Urdal, Jon Terje Omdal, Morten Tønnesen, Simen Paulsen, Erlend Støle
Anders Magne Hadland

Innbyttere:

William Stene, Trond Erik Larsen, Julian Eia Toks

*** Kevin Mydland

** Erlend Støle

* Jon Terje Omdal

Allerede på mandag var det kamp igjen for Sokndal, som ikke lot muligheten til å ta et grep om 5.-plassen gå ifra seg. Forrige oppgjør mellom Sokndal og Klepp 2 endte med ti mål, og et rødt kort. Oppgjøret på mandag endte med tre mål, et rødt kort, og en brukken nese. Hva blir det neste?

Første omgang startet rolig, SIK la seg lavt mens Klepp 2 fikk trille ball. Det var tydelig at gjestene hadde lært i fra forrige kamp, og ikke ville la vertene få for mye bakrom. Jærbuene prøvde likevel å få skapt seg bakrom for å kunne slå seg igjennom Sokndals forsvar. Hjemmelaget kom til en del sjanser i omgangen, men fikk ikke satt noen baller bak Sokndals keeper som var våken og stoppet de avslutningene som kom på mål. Like før pause ble bortelagets kaptein og trener Thomas Åvedal sparket i ansiktet i et forsøk på brasse fra en Klepp-spiller, det endte rett på legevakten, og sannsynligvis en brukket nese.

Andre omgang startet i et annet spor enn første. Sokndal var tydelig mer aggressive i press, og klarte å skape flere brudd og overganger. Det gav uttelling nesten umiddelbart, da Jon Terje Omdal ble slått gjennom vertenes forsvar og satte ballen rolig i mål kun et par minutter inn i omgangen. Noe mot kampens gang var Sokndal nå i ledelsen. Ti minutter senere utlignet Klepp 2 til 1-1. En spiller i Klepps forsvar fant så ut at han skulle gi dommeren en ironisk applaus da han ble vist gult kort, dommeren svarte da med å finne fram ett til, og sendte spilleren i garderoben til en tidlig dusj. Det skapte rom for Sokndal, og Erlend Støle bestemte seg for å utnytte det rommet på egenhånd da han tok med seg ballen fra midtbanen, parkerte samtlige som var igjen i Klepps forsvar, og satte ballen i mål. Kampen endte 1-2, og Sokndal tok med seg tre viktige poeng.

Neste kamp er hjemme i cupen, mot Hovsherad. Søndag 02.09 kl 14:00!

Heia SIK!