Seiersrekken stoppet for Sokndal

Etter en fem strake seire gikk SIK på et surt poengtap.

5.divisjon, menn

Brusand – Sokndal 2-2 (0-1)

Brusand Stadion

Mål: 0-1 Inge Andreas Pettersen (18), 1-1 (51), 1-2 Erlend Støle (60), 2-2 (94)

Dommer: Karl Kenan Dogan, Madla IL – OK

*** Inge Andreas Pettersen

** William Stene

*Lars Kristian Steinberg

Brusand yppet seg tidlig frempå, men slet med å skape sjanser mot et SIK-lag som forsvarte seg godt. Sokndal var farlige på overganger og tok gradvis mer over. Sokndal gikk opp i ledelsen etter finspill opp langs venstresiden. Inge Andreas Pettersen fikk sendt av et skudd og scoret. Pettersen har scoret på bestilling siden han kom tilbake fra barndomsklubben! Bortelaget fortsatte bra og var det beste laget inn mot pause, men Sokndal hadde en tildens til å være litt vel ambisiøse i spillet og kunne nok gjort det bedre om de valgte litt enklere løsninger.

Svært overraskende var det Brusand som sikret seg den første scoringen i andre omgang. SIK ble tatt på senga etter en kontring på corner. En klarering ble et perfekt gjennombrudd til Brusands angriper. Brusand-spilleren kjempet seg fremover inn mot mål i kamp med forsvarerne og scoret fra skrått hold. Målet kunne nok oppleves som ufortjent blant SIK-spillerne, som burde ha scoret flere mål tidligere i kampen. Sokndal gikk raskt opp i ledelsen igjen etter at Espen Eia spilte Erlend Støle igjennom. Støle scoret alene med keeper. Mot slutten av kampen presset hjemmelaget, men SIK forsvarte seg godt og så ut til å gå av med seieren. Dog ville skjebnen det annerledes, dypt inne på overtiden kom Brusand seg igjennom på høyresiden og fikk slått inn. SIK-spillerne ble for opptatt av ballen og klarte ikke å plukke oppe de dype løpene fra midten. Brusand fikk en enkel oppgave med å breiside ballen inn i mål.