Poengdeling i lokaloppgjør

Sokndal – Eiger 2 3–3 (3-2)

Dommer: Morten Stople (Buøy IL) – Bra

Mål: 1-0 Thomas Åvedal (2), 1-1 Eivind Blakstad (10), 1-2 Eivind Blakstad (20), 1-3 Inge Andreas Pettersen (30), 2-3 Ole Gabriel Urdal (45) (Straffe), 3-3 Erlend Støle (82)

*** Erlend Støle

** Ole Gabriel Urdal

* Jon Terje Omdal

På fredag møttes Sokndal og Eiger 2 til sesongens andre oppgjør seg imellom. Eiger 2 kjemper om å beholde plassen sin i 5. Divisjon, mens SIK kjemper om 3. plassen.

Kampen startet nær umiddelbart med en corner til vertene etter avspark. Corneren ble bra slått inn, og Thomas Åvedal stanget inn ledelsen før det var spilt 3 minutter. Det ble en kortvarig glede, for etter målet tok eigersunderne over spillet, og Eivind Blakstad fikk stå umarkert på 16 meter og plasserte enkelt inn sitt første for dagen. Kampen fortsatte jevnspilt, hvor Eiger 2 virket skarpest i første halvdel av omgangen. Omtrent halvspilt fikk Blakstad igjen tid til å sikte nær sokndølenes 16-meter, og plasserte sitt andre. Etter scoringen våknet SIK igjen, kom inn i kampen og skapte farligheter i andre enden av banen. Likevel var det Eiger 2 som fikk neste scoring. Etter en kontring satte Inge A. Pettersen ballen sikkert i mål alene med keeper, og økte ledelsen til 1-3. Like før pause reduserte Sokndal på straffe ved Ole Gabriel Urdal.

I andre omgang var det en helt annen kamp. Sokndal hadde nå ballen på Eigers banehalvdel nesten hele omgangen, men slet likevel med å skape mange nok sjanser til å utligne. Eiger stilte med en solid forsvarsrekke som ble testet mye i løp av omgangen, men stod bra imot. Bortelagets keeper vartet også opp med flere redninger fra øverste hylle. Når kampen nærmet seg slutt var derimot både forsvarere og keeper host gjestene sjanseløse, da Erlend Støle fant frem et kremmerhus ingen så komme. Feilvendt fra 25 meter banket han ballen i vinkelen på volley og satt utligningen for hjemmelaget. Tross flere forsøk fra Sokndal på slutten ble det poengdeling på Sokndal Stadion. Kampen ble avsluttet med dramatikk da en spiller fra hvert lag ble liggende nede for telling i gjestenes 16-meter, en besvimt og den andre full av blod i ansiktet. Det endte med sting og hodeverk, men ok med begge to til slutt.