Perfekt start på sesongen!

Fotball 5. Divisjon

Ganddal – Sokndal 1-4 (0-0)

Mål: 0-1 (65) Inge Andreas Pettersen, 1-1 (75), 1-2 (80) Inge Andreas Pettersen, 1-3 (89) Thomas Hegdal, 1-4 (90) Ole Gabriel Urdal (Straffe)

Stjernetroppen:

*** Thomas Åvedal

** Inge Andreas Pettersen

* Alf Georg Grastveit

På torsdag startet Sokndal årets sesong med en sterk seier på bortebane mot Ganddal. Dette var også første kamp for SIK med sin nye trener Lars Arne Stavnheim.

Første omgang startet med mye ballinnehav til bortelaget, men ballen befant seg for det meste på Sokndals halvdel uten at det ble skapt noen store muligheter. Ut over omgangen tok Ganddal gradvis over deler av spillet og skapte en hel del muligheter, som Sokndal akkurat klarte å avverge fra å bli omsatt til mål. De siste sesongene har Sokndal vært svake på naturgress, og virket som de trengte litt tid for å bli vandt med underlaget. 1. omgang var preget av mange pasningsfeil, og dårlige innlegg fra Sokndal. Stillingen stod 0-0 til pause.

Andre omgang fortsatte Ganddal der de slapp, og hadde mesteparten av spillet og sjansene, blant annet et skudd i tverrligger. 20 minutter ut i omgangen kunne gjestene ved likevel sette første ball i mål, noe mot spillets gang. Det tok ikke mer enn 10 minutter før gjestene svarte med et nytt skudd i tverrligger. Om det var mål eller ikke er umulig å si. Ballen gikk i tverrligger, dabbet i bakken og traff tverrligger igjen. Om den var inne får vi aldri vite. Det tok heldigvis for Sokndal ikke langt tid før Inge satte sitt andre mål for dagen, og sendte gjestene i ledelsen igjen. Etter dette tok SIK over de siste minuttene av kampen, og Thomas Hegdal skled først inn 1-3, før han skaffet straffe på overtid. Ole Gabriel satte straffen sikkert i mål, og Sokndølene kunne reise hjem med tre poeng, og en strålende start på sesongen.

Sesongens første hjemmekamp er førstkommende fredag, kl 19:00. Møt opp!

Heia SIK!