Nytt tap for SIK

Kåsen stadion

Kåsen – Sokndal 6-3 (3-3)

Dommer: Jan Terje Meland (Lye IL) – bra

Mål: 1-0 (7), 2-0 (10), 2-1 Ole Gabriel Urdal (34) (straffe), 3-1 (35), 3-2 Jørgen Midtbø (37), 3-3 Erlend Støle (45), 4-3 (50), 5-3 (73), 6-3 (87) (straffe)

*** Jørgen Midtbø

** Espen Eia

*Morten Tønnesen

På torsdag møtte Sokndal opp på Kåsen stadion for å spille bortekamp i håp om å skaffe seg noen etterlengtede poeng. Det gikk ikke som planlagt. Kun syv minutter inn i kampen mistet bortelagets sisteskanse ballen etter et dårlig innlegg, og gav dermed hjemmelaget ledelsen veldig tidlig i kampen. Like etter ble et tilbakespill slått til motstander istedenfor keeper, og Kåsen ledet 2-0 før ti minutter var spilt. Etter en veldig dårlig start klarte likevel gjestene fra Sokndal å spille seg inn i kampen, og styrte førsteomgangen videre. Kampen ble spilt på naturgress, som var både uvant og uventet for Sokndal. De så likevel ut til å være lite preget av underlagsbyttet, og spilte seg bra framover. Ti minutter før slutt fikk Sokndal kampens første straffe, og Ole Gabriel Urdal satte ballen sikkert i hjørnet. I neste angrep satte Kåsen inn nok et mål, og økte til 3-1. Sokndal svarte igjen med å sette inn to før pause, første av Jørgen Midtbø som satte ballen hardt og velplassert fra 18 meter, og andre av Erlend Støle som fikk ballen i mål etter corner. Dermed var det uavgjort til pause.

I andre omgang tok Kåsen raskt styringen, og Sokndal fikk mindre ball enn tidligere. Da Kåsen fikk en tidlig scoring også i denne omgangen så Sokndal ut til å miste motivasjonen. Gjestene slet med å skape de store sjansene, og ble springende etter uten å få tak i ballen. Halvveis inn i omgangen satte vertene nok et mål, og fortsatte å styre kampen. Gjestene fikk til et par overganger på kantene, og noen langpasninger i bakrom, men klarte aldri å komme til de store farlighetene. Like før slutt fikk Kåsen straffe, og satte dermed inn 6-3 før kampen ble blåst av.