Utmerket start på høstsesongen

God start på høstsesongen for Sokndal

Sokndal stadion

Sokndal – Vigrestad 1-0 (0-0)

Dommer: Nedzad Munjic (Sandved IL) – Ok

Mål: 1-0 Jon Terje Omdal (68)

*** Jon Terje Omdal

** Espen Eia

* Thomas Åvedal

Alf Georg Grastveit

Kevin Mydland, Thomas Åvedal, Ruben Håland, Simen Paulsen

Thomas Hegdal, Jon Terje Omdal, Espen Eia, Jone Mysing, Erlend Støle

Anders Magne Hadland

Innbyttere:

Morten Tønnesen, William Stene, Trond Erik Larsen, Håkon Stålesen, Julian Toks

På fredag startet den etterlengtede høstsesongen for Sokndal, som har hatt en tung vårsesong. Før kampen startet lå SIK på en skuffende tiende plass i serien (av 11 lag), men i en jevn pulje ligger de nå på syvende plass, like mange poeng som femte plass, med en kamp mindre spilt. Oppgjøret startet umiddelbart med høyt tempo, og begge lag virket ivrige etter å angripe. Ingen av lagene klarte å bryte helt gjennom, og det var få store sjanser. De største mulighetene i omgangen kom på dødball, og da spesielt på corner for SIK. Sokndal fikk flere hjørnespark i første omgang som ble lagt inn med stor presisjon. Vigrestads største sjanse kom også på dødball, da en spiller fikk avsluttet alene fra 7 meter etter et frispark ble slått inn i feltet. Avslutningen gikk rett på keeper og ble ikke omsatt til mål. Lagene gikk målløse i garderoben til pause.

Andre omgang startet likt som første, og tempoet ble satt like høyt. Ingen av lagene holdt lenge på ballen, men gikk direkte i angrep så snart de hadde besittelse av ballen. Sokndal hadde nå et lite tak om kampen, og kom til flere muligheter. Vigrestad slet på sin side med å skape noen farligheter i starten av omgangen. 20 minutter før slutt fikk hjemmelaget endelig uttelling, da Jon Terje Omdal stanget inn dagens eneste scoring etter innlegg lengre bak i banen. Vigrestad var så nær med å sette inn utligningen i slutten av kampen, da de kom til noen store sjanser, men klarte ikke å få ballen i mål. Sokndal tok dermed 3 viktige poeng, og har nå litt pusterom til bunnen av tabellen.