Uavgjort mot Brusand

Brusand – Sokndal 1 – 1 (1-0)

Dommer: Rolv Ordin Furenes (Sandnes Ulf) – Bra

Mål: 1-0 (6), 1-1 Anders Magne Hadland (58)

Laget:

Alf Georg

Kevin, Thomas, Simen, William

Ole Gabriel, Jon Terje, Morten, Jørgen, Erlend Støle

Anders Magne

Benken:Jone Mysing, Sveinung, Joakim, Håkon

*** Kevin Mydland

** Håkon Stålesen

* Anders Magne Hadland

Etter en utrolig bra start på høstsesongen, mistet Sokndal sine første poeng da de møtte Brusand på torsdag.

Kampen ble spilt i kraftige regnbøyer på Jæren, og Sokndal viste tydelig at de ikke var helt komfortable med bløtt naturgress som underlag. Kun et par minutter ut i kampen fikk Brusand utnyttet svakheten, og satte inn første mål etter flere uheldige involveringer i gjestenes bakre rekke.  Et tidlig baklengsmål gjorde Sokndal enda mer usikre, og spillet ble veldig passivt og forsiktig. Brusand på sin side var på hjemmebane, og virket til å elske underlaget. De spilte aggressivt, og jobbet bra sammen. Likevel ble det ikke de helt store sjansene for vertene, og stillingen ble stående 1-0 til pause.

I andre omgang var det tydelig at gjestene hadde brukt pausen godt, og kom nærmest flygende ut av garderoben. Det var nå et helt annet lag som var på banen. Sokndal presset hardt, jobbet sammen og så ut til å ha løftet selvtilliten kraftig. Sjansene kom umiddelbart, og det tok ikke lang tid før Anders Magne Hadland kunne sette inn utligningen. På utrolig vis kom han høyere opp enn Brusands keeper på et høyt innlegg og fikk stanget ballen i mål. Gjestene fikk grep om omgangen og skapte mange sjanser, mens vertene skapte lite farligheter. Smått utrolig fikk Sokndal likevel ikke satt flere baller i mål, og endte seiersrekken sin på Jæren, men tok med seg et viktig poeng i en jevn serie.