Surt tap mot Orre

Orre – Sokndal 2-1 (0-0)

Orre Stadion

Mål: 0-1 William Stene (70), 1-1 (72), 2-1 (93)

Dommer: Gjermund Ødegård, Voll IL – Svak, lite bevegelig

*** Espen Eia

** Thomas Åvedal

*Jone Mathiesen

Orre startet kampen med to gigantiske muligheter, som ble reddet unna av med to svært kvalifiserte redninger. Orres start rystet ikke Sokndal som snart tok fullstendig over kampen. Bortelaget rullet opp angrep på angrep. I løpet av omgangen var det snakk om åtte-ni gode muligheter, inkludert flere muligheter alene med keeper. Sokndal traff det meste, stang, tverrligger – redning på strek. Mål ble det da utrolig nok ikke. Lagene gikk derfor til pause med et underlig 0-0 omgangen tatt i betraktning.

Andre omgang ble jevnere, Orre hang bedre med, men Sokndal var fremdeles det førende laget og tok omsider også ledelsen med William Stene. Et meget fortjent mål. 17-åringen scoret sitt første mål for Sokndals A-laget med en heading på et innlegg. Orre svarte raskt på ledelsen. Orre snappet opp ballen og kom seg alene med keeper og scoret. På 1-1 roet kampen seg ned for noen minutter, før den smalt til igjen med sjanser på tampen. Først fikk Sokndal to gode muligheter til å gå opp i ledelsen igjen, dog fortsatte bortelaget å være ineffektive. I stedet så var det Orre som skulle avgjøre. Hjemmelaget fikk en corner godt inne på overtiden som ikke SIK klarte å få unna. Etter flere skuddforsøk fikk Orre ballen over streken og stakk av med alle de tre poengene.

Joakim K. Mathiesen