Nok en seier for SIK

Sokndal – Nærbø 2 6–3 (3-3)

Dommer: Rune Røyland (Hovsherad IL) – bra

Mål: 1-0 Ruben Håland (7), 1-1 (10), 2-1 Anders Magne Hadland (27), 2-2 (31), 3-2 Ole Gabriel Urdal (44) (Straffe), 3-3 (45), 4-3 Jørgen Midtbø (50), 5-3 Erlend Støle (78), 6-3 Erlend Tønnesen (90)

Laget:

Alf Georg Grastveit

Kevin Mydland, Ruben Håland, Espen Eia, William Stene

Ole Gabriel Urdal, Jørgen Midtbø, Morten Tønnesen, Jon Terje Omdal, Erlend Støle

Anders Magne Hadland

Benken:

Kristoffer Johannesen, Jone Mysing, Erlend Tønnesen, Joakim Mathiesen

*** Morten Tønnesen

** Kevin Mydland

* Ole Gabriel Urdal

På lørdag tok Sokndal en ny seier, denne gang over Nærbø 2. For første gang på lang tid stilte SIK med to trenere på benken, én med karantene og én med brukket nese. Hjemmelaget startet kampen med et tidlig angrep, og skapte umiddelbart en sjanse, og var nær scoring etter et par sekund, dette varslet tidlig en målrik kamp. Det tok under ti minutter før første ball lå i nettet. Målet ble scoret av midtstopper Ruben Håland som hadde tatt turen opp i angrep på corner, og vartet like greit opp med noe som kunne minne om en brasse for å starte målshowet. Ballen gikk muligens via et par spillere på vei i mål. Nærbø svarte raskt på målet, og utlignet med et velplassert frispark. Dette ble gjennomgående for omgangen, Sokndal scoret først, og Nærbø svarte like etter. Dette skjedde tre ganger før pause, og lagene gikk dermed i garderoben til stillingen 3-3.

Andre omgang startet også med en tidlig scoring fra vertene, som nå virket å ha lært litt fra første omgang, og la seg lavt i forsvar etter å ha tatt ledelsen. Dette førte til en lengre periode uten de store hendelsene. Sokndal lå lengre bak i banen, og satset på et par overganger, mens Nærbø 2 ble liggende å stange mot SIKs forsvar. Med unntak av et par frispark i god posisjon skapte gjestene lite i omgangen, og Sokndal satset gradvis mer i angrep. Etter flere sjanser fikk hjemmelaget satt to mål i slutten av kampen. Siste mål var første mål på seniornivå for Erlend Tønnesen. Sokndal er da fortsatt ubeseiret i høstsesongen.

Trykk på bilde for å vise stort.