Ny poengdeling

Nærbø 2 – Sokndal 2-2 (1-0)

Dommer: Bård Ove Håland (Fotballklubben Vidar) – Ok

Laget:

Thomas Hegdal
Kevin Mydland, Ruben Haaland, Simen Paulsen, Håkon Stålesen
Ole Gabriel Urdal, Jørgen Midtbø, Espen Eia, Jone Mysing, Erlend Støle
Anders Magne Hadland

Benken:

Joakim Mathiesen, Sveinung Rosland, Morten Tønnesen, Jon Terje Omdal

***Espen Eia

**Jørgen Midtbø

*Anders Magne Hadland

Mål: 1-0(13), 2-0(55), 2-1(57) Espen Eia, 2-2(90) Anders Magne Hadland

Etter den utrolige 5-5 kampen på torsdag, var det på mandag allerede kamp igjen for Sokndal. Denne gangen var det Nærbø 2 på bortebane som stod for tur, og igjen ble det poengdeling. Sokndal startet kampen med mye ballinnehav, og så ut som om de hadde kontroll. Likevel tok det kun ti minutter før Nærbø 2 kunne sette sin første scoring for dagen på en rask overgang. Dette er tredje kampen av tre mulige hvor Sokndal har sluppet inn mål i løpet av de første 20 minuttene, ingen god vane. Utover i første omgang var det mye jevnt spill, og begge lagene hadde flere sjanser som kunne blitt til mål. Det ble likevel ikke flere scoringer i første omgang, og dommeren blåste av til pause på stillingen 1-0.

Andre omgang startet likt som første sluttet, med mye sjanser begge veier, og jevnt spill. Nærbø 2 fikk score først, og satte inn 2-0 etter litt slurv mellom Sokndals forsvar og keeper. Etter dette tok Sokndal helt over kampen, og kjørte alt de hadde i angrep. Det skapte både utrolig mange, og utrolig store sjanser til Sokndal, og det var smått utrolig at det ikke ble mål. Med 15 minutter igjen å spille fikk SIK endelig uttelling, da Espen Eia kunne styre et skudd i mål. Det gjorde Sokndal enda mer tent, og Nærbø 2 hang ikke med i kampen i det hele tatt. Et par minutter før slutt satte Anders Magne Hadland inn utligningen, da han smått utrolig slo keeperen i en duell i feltet. Kampen bølget litt frem og tilbake de siste minuttene, men ingen av lagene fikk sette inn vinnermålet. Nok en gang en bra opphenting av SIK, som nok følte de var nære tre poeng.