Videre til kvartfinale i cupen!

Sokndal Stadion

Sokndal – Hovsherad 5-2 (3-1)

Dommer: Rolv Ordin Furenes (Sandnes Ulf) – Ok

Mål: 0-1 (straffe) (0), 1-1 Simen Paulsen (15), 2-1 Håkon Stålesen (26), 3-1 Anders Magne Hadland (32), 4-1 Erlend Støle (55), 4-2 (63), 5-2 Erlend Støle (72)

*** Erlend Støle

** Ruben Håland

* Håkon Stålesen

Laget:

Alf Georg
Thomas Hegdal, Ruben Håland, Simen Paulsen, Trond Erik Larsen
William Stene, Jon Terje Omdal, Morten Tønnesen, Espen Eia, Håkon Stålesen
Julian Toks

Benken:

Kevin Mydland, Anders Magne Hadland, Erlend Støle, Jone Mysing, Joakim Mathiesen, Kristoffer Johannesen, Erlend Tønnesne

Sokndal slo på søndag Hovsherad ut av OBOS-cupen, og gikk selv videre til neste runde. Neste kamp skal spilles mot Storhaug i Stavanger. Siden Hovsherad ligger i 6. Divisjon, og Sokndal i 5., startet bortelaget med en straffe før kampen. Straffen ble satt sikkert i mål, og gjestene fikk starte kampen i ledelsen. SIK tok straks tak i kampen, og begynte å angripe. Det tok kun 15 minutter før Simen Paulsen fikk kranglet inn utligningen for Sokndal. Hovsherad på sin side vant veldig mye dueller på midten, men slet med å komme til de helt store farlighetene foran mål. Omtrent halvspilt kombinerte hjemmelaget flott på kant, og Håkon Stålesen sendte vertene i ledelsen. Før pause rakk Sokndal å sette tre baller i nettet, og gikk i garderoben med en 3-1 ledelse.

Andre omgang fortsatte likt som første, Hovsherad vant mye dueller, men slet med å trenge gjennom Sokndals forsvar. Kampen ble preget av mye stopp i spill, da dommeren hadde lagt listen for frispark veldig lavt. Dette førte til mye dødballer begge veier, men mindre flyt i spillet. Vertene fikk et tidlig mål også i denne omgangen, etter Erlend Støle kom inn fra benken og scoret nesten umiddelbart. Kampen ebbet så litt ut, og begge lagene senket tempoet og var mindre aggressive i press. Hovsherads redusering 25 minutt før slutt gav en liten energiinnsprøytning, men forsvant fort igjen da Sokndal økte til 5-2. Dette ble sluttresultatet, og SIK kunne notere sin 5. strake seier.