To seire på rad for Sokndal

Bakke – Sokndal 1-3 (1-1)

Lendemoen stadion

Mål: 0-1 Ole Gabriel Urdal (11), 1-1 (13), 1-2 Ole Gabriel Urdal, 1-3 Anders Magne Hadland (83)

Dommer: Endre B. Wetteland, Hellvik IL – god

Sokndal tok initiativet fra start av i kampen og kom raskt til flere sjanser. Ole Gabriel Urdal sendte tidlig bortelaget opp i velfortjent ledelses etter corner. Bakke raske utligning kom mer overraskende. En lang ball ble stusset videre og sendte en Bakke-spiller alene med keeper hvor han scoret. En velkjent oppskrift fra Bakke, som har trykket denne direkte og krigete spillestilen til sitt bryst i mange sesonger. Som alltid foretrakk hjemmelaget lange baller og intensiv kamp om andreballen. Ingen av lagene klarte å tilrive seg noe særlig overtak etter scoringene. Det ble skapt få sjanser. Dog tok SIK mer over på tampen av omgangen.

Sokndal satset høyere i andre omgang og tok grep om kampen. Laget sto høyt i banen og styrte spillet stort sett hele omgangen, samtidig som de skapte gode sjanser i angrep. Det var velfortjent at SIK omsider fikk satt inn to flotte scoringer mot slutten av kampen. Utenom målene hadde Sokndal flere andre gode muligheter til å høyne sin ledelse, bortelaget traff både tverrligger og stolpen. Bakke derimot kan notere seg for en svak omgang, hjemmelaget skapte svært lite fremover i andre omgang og var aldri i nærheten av å ta igjen Sokndals ledelse.

*** Jon Terje Omdal

** Simen Løvås