Spennende sesongåpning for SIK

Fotball

5.divisjon, Kåsen kunstgress

Kåsen– Sokndal 3-3 (1-1)

Mål: 1-0 (15), 1-1 Espen Eia (30), 2-1 (46), 2-2 Ole Gabriel Urdal (70), 2-3 Ole Gabriel Urdal (80), 3-3 (93)

Dommer: Christer Ludvigsen – Solid, Sandnes Ulf

*** Piotrek Kowalik

** Ole Gabriel Urdal

*Thomas Åvedal

I forkanten av sesongen hadde begge lagene tippet seg selv høyt på tabellen, det lå an til et spennende toppoppgjør allerede i sesongåpningen. Kåsen grep tidlig tak og presset på for en tidlig scoring. Noe de lyktes med mot et SIK-lag som hang etter på det meste. Etter målet skjerpet bortelaget seg. SIK fikk gang på spillet sitt og Espen Eia sikret en utligning. Det forble tett, jevnt og sjanserikt inn mot pause, dog uten flere scoringer. Det skal sies at Kåsen spilte i overkant ivrig og ble velfortjent belønnet med kort på kort av kampleder Ludvigsen, som på tross av det stygge spillet hadde god kontroll på kampen.

Etter pause gikk Kåsen rett i ledelsen etter en corner. SIK klarte ikke å få ballen bort fra farlig område. Igjen var Kåsen best den første perioden av omgangen, før SIK deretter kom mer inn i kampen. Sokndal utlignet nok en gang etter et raskt frispark fra Ole Gabriel Urdal mot en uoppmerksom Kåsen-keeper. Kampen fortsatte jevnt og kunne bikke begge veier. Ti minutter før slutt skaffet den inspirerende innbytteren Piotrek Kowalik straffe for SIK og Ole Gabriel Urdal satte straffen sikkert i mål. For første gang i kampen ledet Sokndal og Kåsen svarte med et knallhardt press. Hjemmelaget fikk sine muligheter, men det begynte å se ut som om Sokndals skulle sikre alle poengene da Kåsen omsider fikk sin scoring langt inne på overtiden. Noe som nok var fortjent. Helt på tampen fikk Kåsen en spiller utvist for to gule. Det er noe som fort kunne skjedd mye tidligere i kampen.

Joakim K. Mathiesen

Feiring av seriegull 2016