Solid sprekk ga braktap for SIK

5.divisjon, menn

Vigrestad feiret åpningen av ny bane med å styrke grepet om 2.plassen.

Vigrestad – Sokndal 5-1 (1-1)

Vigrestad Kunstgress

Mål: 0-1 Ole Gabriel Urdal (15), 1-1 (40), 2-1 (50), 3-1 (60), 4-1 (65), 5-1 (85)

Dommer: Dag Løvaas, Ganddal IL – ok

Tilskuere: Flere hundre

Laget: Thomas Hegdal, Glenn Christian Landmark, Thomas Åvedal, Simen Løvås, William Stene, Jon Terje Omdal, Jørgen Midtbø, Inge Andreas Pettersen, Kevin Mydland, Ole Gabriel Urdal

Innbyttere: Julian Eia Toks, Joakim Mathiesen, Olaf William Mydland

*** Jørgen Midtbø

** Glenn Christian Landmark

*Thomas Hegdal

Åpningen av Vigrestads nye kunstgressbane hadde en enorm ramme og ble feiret som en folkefest. Spillerne på begge lag ble sendt ut på den nye matta leiende på Vigrestads unge lovende småspillere, akkurat som de gjør i toppdivisjonen der borte på fotballøya. Champions League-hymnen dundret over anlegget mens fotballspillere av forskjellige årsklasser og kjønn sto æresvakt for oss alle. En veldig artig opplevelse for alle oss som aldri fikk proffdrømmen oppfylt og alle tilskuerne. Fotballkampen bød også på god underholdning og godt nivå divisjonen tatt i betraktning. Det var trøkk foran begge mål og keeperne måtte ofte i aksjon. SIK tok ledelsen med Ole Gabriel Urdal og ga folkefesten en kalddusj. SIK var flere ganger farlig frempå, men det var også hjemmelaget. Noe før pause kom utligningen og denne gnisten skulle gi full fyr i andre omgang.

SIK klarte ikke å holde samme nivå, det lå en viss frustrasjon i laget på grunn av den manglende uttellingen og duellspillet ble stadig mer passivt. Oppjaget av et energisk hjemmepublikum fortsatte Vigrestad å presse. Hjemmelaget tok ledelsen etter en kontring på et frispark der SIK først traff tverrliggeren. Etter dette målet mistet SIK noe i spillet sitt og misset flere ganger i avgjørende situasjoner, noe Vigrestad dro fordel av og scoret to kjappe mål til. Med tjue minutter igjen ble Vigrestad redusert til ti mann etter to gule kort, men SIK klarte ikke effektivt å utnytte den muligheten, selv om banespillet ikke uventet falt i SIKs favør. På tampen scoret Vigrestad i stedet nok et mål i en klønete situasjon der både forsvar og keeper nok kunne gjort bedre.

JKM