Sokndal tilbake på vinnersporet

SIK ledet behagelig før de gjordet det spennende for seg selv på tampen av kampen.

5.divisjon, menn

Sokndal stadion, SR-bank banen

Sokndal – Orre (4-2) (2-0)

Mål: 1-0 Jon Terje Omdal (16), 2-0 Jon Terje Omdal (36), 3-0 Kevin Mydland (52), 3-1 (85), 3-2 (87), 4-2 Ole Gabriel Urdal (91)

Dommer: Morten Larsen Stople, Buøy IL – ok

Sokndal åpnet friskt og tok en tidlig ledelse. Jon Terje Omdal smalt inn en volley etter corner. Like etter var bortelaget farlig frempå og burde ha utlignet i det som nærmest var en situasjon alene med keeper, dog var avslutningen altfor svak og trillet utenfor. SIK fremholdt sitt overtak på kampen og skapte de beste mulighetene. Jon Terje Omdal var snart på farten igjen, vendte bort to motspillere, før han sendte ballen utagbart i lengste kryss for keeper. Ledelsen holdt seg inn mot pause. Man satt med en trygg følelse på at dette var noe Sokndal ville dra i land. Orre hadde bortsett fra den store sjansen i starten lite å skryte av.

Kampen fortsatte i samme spor i neste omgang. Det tok ikke lang tid før SIK igjen høynet sin ledelse. Etter et langt angrep sendte William Stene en hard ball inn i feltet. Keeper prøvde å slå unna, men Kevin Mydland dukket opp på returen og scoret. Ikke lenge etter satte Erlend Støle headet i mål for SIK i duell med keeper, men ble avblåst for angrep på keeper. En ganske utrolig avgjørelse da Støle var omtrent et sekund tidligere på ballen – og det faktisk var keeperen som meiet han ned. Sokndal holdt kontrollen i kampen lenge, men mot slutten var de i ferd med å gi fra seg initiativet. Hjemmelaget tok av flere av sine beste spillere og det ble merkbart. Med to kjappe mål like før slutt var plutselig Orre fullt med igjen helt på tampen, dog var det SIKs Ole Gabriel Urdal som scoret på overtiden og dermed kunne hjemmelaget juble for tre poeng.

Laget:

Jone Mathiesen, William Stene, Simen Løvås, Lars Kristian Steinberg, Anders Magne Hadland, Jørgen Midtbø, Jon Terje Omdal, Inge Andreas Pettersen, Erlend Støle, Ole Gabriel Urdal

Innbyttere:

Rune Linnerud, Sveinung Rosland, Thomas Hegdal