Sokndal cruiser over Kåsen

SIK kjørte over Kåsen med en god andre omgang.

5.divisjon, menn

Sokndal – Kåsen 6-1 (1-0)

Mål: 1-0 Ole Gabriel Urdal (16), 2-0 Ole Gabriel Urdal (47), 3-0 Ole Gabriel Urdal (52), 3-1 (60), 4-1 Anders Magne Hadland (61), 5-1 Erlend Støle (80), 6-1 Christer Bu Mathiesen (85)

Dommer: Sindre Surdal Røyland, Hovsherad IL – OK

Tilskuere: 70

*** Ole Gabriel Urdal

** Erlend Støle

*Jørgen Midtbø

Kampen startet rolig, lagene følte litt på hverandre. Det var lite spill og pasninger innad i lagene, mye forgikk i lufta og med direkte spark fremover i banen. Kåsen virket som det farligste laget de første minuttene, med noen halvsjanser. Men det var Sokndal som tok ledelsen. Ole Gabriel Urdal reagerte raskt på et innlegg langs bakken og skjøt ballen i mål før keeper rakk å reagere. Etter målet ble Sokndal tryggere og bedre. Hjemmelaget hadde mange skudd inn mot pause, men manglet presisjon.

Etter pause festet hjemmelaget et hardt grep om ledelsen. Ole Gabriel Urdal dukket to ganger opp i feltet og lurte inn to mål fra kort hold. Kåsens makering og duellspill under situasjonene kan stilles under enhver kritikk. Urdals hattrick sendte SIK opp i et en svært behagelig 3-0 ledelse. Lite tydet på at Kåsen skulle komme tilbake. Men bortelaget skulle ikke gå målløse av banen, et par minutter senere reduserte Kåsen på corner. Dessverre for bortelaget ble gleden kortvarig, innbytter Anders Magne Hadland vendte borte forsvaret deres og scoret bare minuttet etter. Temperaturen var høy blant bortelagets frustrerte spillere, men dommeren vegret seg for å gripe inn. Det oppsto noen krangler mellom spillerne, men heldigvis unngikk vi de styggeste taklingene. Mot slutten av kampen scoret SIK to mål til. Først kjempet Erlend Støle seg løs på kanten, vendte bort keeper og scoret. Deretter headet Christer Bu Mathiesen et mål inn på corner. En god lagprestasjon av SIK og skarpe angripere sikret en overlegen seier. SIK er nå ubeseiret i ni kamper og jakter 2.plassen bak et suverent Moi.