Seier på Sokndalsdagene

Sokndal – Frøyland 2 3-2 (2-1)

Sokndal stadion

Dommer: Morten Larsen Stople – Ok

Tilskuere: nesten 200

Mål: 1-0 (12) Anders Magne Hadland, 2-0 (20) Jone Mysing, 2-1 (40),  3-1 (55) Jone Mysing, 3-2 (65)

Alf Georg Grastveit
Kevin Mydland, ,Simen Paulsen, Thomas Åvedal , Håkon Stålesen
Anders Magne Hadland, Jørgen Midtbø, Espen Eia, Jone Mysing, Erlend Støle
Ole Gabriel Urdal

Benken:

Morten Tønnesen, Ruben Haaland, Sveingung Rosland, Thomas Hegdal, William Stene

*** Jone Mysing

** Ole Gabriel Urdal

* Anders Magne Hadland

Alt var duket for en nydelig dag med fotball, på det som kan sammenlignes med Sokndals svar på 16. Mai-kamper i tippeligaen. Hjemmekamp under Sokndalsdagene, årets høydepunkt for spillere og supportere i Sokndal. Hjemmelaget startet kampen, og så ut til å være heltente fra start. Hjemmelaget hadde mye ball, og spilte seg raskt fremover i banen med direkte spill. Tidlig i kampen spilte vertene seg gjennom på kant, og fikk lagt inn til Anders Magne Hadland som kunne sette Sokndals første for dagen. Vertene fortsatte med bra spill etter målet. 10 minutter senere kunne Jone Mysing sette sitt første, etter han styrte et innlegg i mål bak en sjanseløs keeper. Temperaturen var såpass høy, at halvspilt i første omgang var det tid for en innlagt drikkepause, begge lagene gikk av banen og kjølte seg ned før siste halvdel ble spilt. Etter drikkepausen kom Frøyland mer inn i kampen, og tok over ballbesittelsen. De styrte nå kampen, og fem minutter før pause fikk de satt inn reduseringen til 2-1 etter litt klabb og babb i forsvar, og en dårlig involvering fra keeper.

Andre omgang fortsatte med helt klart mest ballinnehav for Frøyland, som nå styrte kampen.  Sokndal fikk likevel omgangens første scoring. Etter et langt utspark fra keeper, så det ut som om Frøyland-keeperen ble plaget av den sterke solen, og hadde en merkelig involvering. Jone Mysing utnyttet muligheten, og kranglet med seg ballen forbi keeper og satte inn 3-1. 10 minutter senere var det Frøyland sin tur, da de utnyttet et balltap på vertenes 16-meter, og reduserte til 3-2. Målet ble scoret med hånden, og burde vært avblåst, men med mange mann i boks var det vanskelig for dommeren å få med seg. Frøyland hold så på ballen resten av omgangen, men kom aldri til flere store muligheter, og kampen ble avblåst til stillingen 3-2. Så ble det seier til Sokndal på Sokndalsdagene, slik det skal være.