Moi kom vinnende ut av lokaloppgjør

Fotball

5.divisjon, Sokndal Stadion

Sokndal – Moi 2-4 (1-3)

Mål: 0-1 Joakim Ødegård (16), 1-1 Thomas Åvedal (21), 1-2 Joakim Ødegård (22), 1-3 Joakim Ødegård (28), 1-4 Joakim Ødegård (80), 2-4 Simen Løvås (90)

Dommer: Richard Røyland, Hovsherad IL – God

Stjernetoppen Sokndal:

*** Christer Bu Mathiesen

** Erlend Støle

*Simen Løvås

Stjernetoppen Moi:

*** Joakim Ødegård

** Stener Kjørberg

*Kristian Hafstad

Moi tok grep fra starten av kampen og kom best i gang. Den første halvtimen var en målrik og intens affære. Bortelaget tok en tidlig og fortjent ledelse med Joakim Ødegård, som bare så vidt hadde begynt på målshowet. Noen minutter senere kom SIK seg høyt i banen slo tilbake med scoring av Thomas Åvedal, som kom seirende ut av en duell med Mois keeper. Dog tok det ikke lang tid før Joakim Ødegård var på farten igjen med to ganske like mål. Et passivt SIK-forsvar ga Ødegård gode skuddmuligheter som han tok veldig godt vare på. SIK prøvde å svare på Moi sin ledelse og skapte et par gode muligheter, dessverre for hjemmelaget klarte de ikke å utnytte sjansene sine. Dermed kunne et effektivt og godt Moi gå til pause med en fortjent ledelse.

Sokndal la om noe av taktikken og byttet noen spillere i pausen. Hjemmelaget begynte også omgangen bra, men igjen uten at de klarte å få noe uttelling. Moi forsvarte seg mot Sokndals offensive press og var farlige på kontringer. Nettopp en av disse kontringene førte til en corner som Moi klarte å score på. Nok en gang var Joakim Ødegård målscorer. Kampen bølget mye frem og tilbake på slutten av kampen. Moi sitt store forsprang virket aldri truet. Sokndal reduserte på overtid med Simen Løvås.

Forrige referat gikk det en glipp angående Sokndals motstander. Det var selvfølgelig Kåsens førstelag, og ikke Kåsen 2.

Joakim K. Mathiesen