A-laget med borteseier

Bortekampen mot Frøyland 2 var lenge jevn og tett, men bare SIK sto løpet ut og kom sikret tre poeng.

Fotball

5.divisjon, menn

Frøyland 2 – Sokndal 1-3 (1-1)

Frøyland kunstgress

Mål: 1-0 (41), 1-1 Inge Andreas Pettersen (43), 1-2 Simen Løvås (61), 1-3 Erlend Støle (81)

Dommer: Rune Røyland, Hovsherad IL – ok

Laget:

Jone Mathiesen, William Stene, Thomas Åvedal, Simen Løvås, Lars Kristian Steinberg, Kevin Mydland, Jon Terje, Jørgen Midtbø, Inge Andreas Pettersen, Erlend Støle, Anders Magne Hadland

Innbyttere:

Sveinung Eiane Rosland
Glenn Christian Landmark
Julian Eia Toks

Sokndal kom best i gang og vartet tidlig opp med et par halvsjanser uten tellende resultat. Deretter jevnet kampen seg ut. SIK var regnet som favoritter, men et nedrykkstruet Frøyland 2 virket forsterket og var snart fullt på høyde med bortelaget. Utover første omgang ble det skapt sjanser begge veier. Hjemmelaget var først med å få hull på byllen. Frøyland tok ledelsen på en corner, da forsvarets klarering havnet hos en Frøyland-spiller som satte ballen stolpe inn. SIK svarte umiddelbart. Sokndal vant to dueller høyt i banen og Inge Andreas Pettersen ble sendt alene med keeper, hvor han scoret. Kampen roet seg inn mot pause.

Andre omgang hadde mange fellestrekk med den første, SIK startet med et målløst overtak før spillet jevnet seg ut igjen. Frøyland var uhyre nærme å igjen ta ledelsen. SIKs keeper vartet opp med en praktfull redning og to ganger ble ballen reddet nærmest på strek av forsvaret. Sokndal var ei heller ufarlige, målscorer Inge Andreas Pettersen traff stolpen og kaptein Thomas Åvedal headet en corner i tverrligger. SIK tok ledelsen etter omtrent en time. Simen Løvås slo et frispark fra 40 meter som gikk over alt og alle. Keeperen ble lurt og ballen snek seg inn i mål. Etter dette målet mistet Frøyland 2 gnisten og SIK festet grep om kampen. Hjemmelaget virket slitne og lot SIK kjøre kampen. Erlends Støle sikret ledelsen med en heading mot slutten og bortelaget hadde flere gode muligheter for enda flere mål på tampen av kampen.

*** Jon Terje Omdal

** Thomas Åvedal