Ved veis ende i Rogalands-cupen

Sokndal – Austrått 1 – 6 (1 – 3)

Dommer: Anders Løge (Forus og Gausel Idrettslag) – bra

Mål: 0-1 (4), 1-1 Anders Magne Hadland (8), 1-2 (10), 1-3(26), 1-4 (64), 1-5 (72), 1-6 (76)

*** Erlend Støle

** Anders Magne Hadland

* Jon Terje Omdal

På søndag var det klart for semifinale i Rogalands-cupen i Sokndal. Etter å ha slått ut Tonstad, Hovsherad og Storhaug var det nå Austrått som stod for tur. Austrått står med kun ett tap på 19 kamper i serien, og var en tøff motstander.

Kampen startet umiddelbart i høyt tempo, og det tok ikke mer enn 4 minutter før første ball satt i nettet. Det var Austrått som var først til å score, etter Sokndals keeper mistet ballen ned i feltet etter corner. Hjemmelaget lot seg heldigvis ikke knekke av en tidlig scoring, og jaget straks i angrep. Det tok ikke lang tid før det ble uttelling ved Anders Magne Hadland, som kunne sette ballen i åpent mål etter nydelig forarbeid av Erlend Støle. Bortelaget bestemte seg for å gjøre som hjemmelaget, og svare umiddelbart på scoring. Like etter SIKs mål, satte Austrått på ny inn ledermålet etter en feilberegning i hjemmelagets forsvarsrekke. Det stod dermed utrolige 1-2 etter ti minutter. Omgangen roet seg heldigvis litt ned etter dette, og lagene fikk mulighet til å puste ut litt. Austrått hadde som forventet klart mest ballinnehav, men Sokndal lå kompakt i forsvar og slapp ikke gjennom mange muligheter. Halvspilt i omgangen fikk bortelaget en ny scoring etter en godt slått corner og gikk opp til 1-3. Dette resultatet stod til pause.

I andre omgang kom forskjellen på lagene tydeligere fram. Sokndølene kjempet fortsatt iherdig for å prøve å holde tritt i kampen, men fikk nå større avstander mellom leddene i laget. Austrått var svært dyktige til å utnytte disse rommene, og skapte flere sjanser og overganger. I løpet av omgangen fikk bortelaget scoret ytterlige 3 mål, og Sokndal endte sitt cupeventyr på hjemmebane med et 1-6 tap mot et veldig godt lag.