Tre poeng mot Sandved

Sokndal stadion

Sokndal – Sandved 7-5 (5-2)

Dommer: Svein Axel Johannessen (Hidra FK-Fotball) – bra

Mål: 0-1 (8), 1-1 Ole Gabriel Urdal (11), 2-1 Ole Gabriel Urdal (17), 3-1 Ole Gabriel Urdal (27), 3-2 (30), 4-2 Jone Mysing (39), 5-2 Erlend Støle (43), 6-2 Ole Gabriel Urdal (53), 6-3 (71), 6-4 (75), 7-4 Jørgen Midtbø (80), 7-5 (87).

*** Ole Gabriel Urdal

** Jørgen Midtbø

*Erlend Støle

Laget:

Alf Georg Grastveit
Kevin Mydland, Ruben Haaland, Simen Paulsen, Trond Erik Larsen
Ole Gabriel Urdal, Espen Eia, Sveinung Rosland, Jørgen Midtbø, Erlend Støle
Jone Mysing

Benk: Julian Eia Toks, William Stene, Morten Tønnesen, Thomas Åvedal og Anders Magne Hadland

Etter en traust vårsesong med få poeng klaffet det endelig for Sokndal. På tirsdag slo de ut Tonstad av OBOS-cupen, og på fredag kunne de ta tre viktige poeng mot Sandved i serien. Kampen mot Sandved ble et fyrverkeri av en fotballkamp med hele 12 mål. Hjemmelaget så mer tent ut enn på lenge, og var aggressive i presset helt fra start. Likevel fikk Sandved sette dagens første av mange mål før det var spilt ti minutter. Publikum og spillere rakk så vidt tanken på å gå poengløse av banen, før Ole Gabriel Urdal satte sitt første for dagen og utlignet. Det gav blod på tann for hjemmelaget, og spesielt Ole Gabriel. Før halvtimen var spilt hadde han fullført et vaskeekte hattrick, og sendt SIK opp i en 3-1 ledelse. Hjemmelaget presset høyest av lagene, og holdt mest på ballen. Bortelaget var farlige på overganger, og skapte mange sjanser i omgangen. Det ble scoret flere mål før pause, og lagene gikk i garderoben til stillingen 5-2.

Etter pause startet vertene best igjen, og virket å ha kontroll på kampen. De satte igjen første scoring, og virket å ha en veldig komfortabel ledelse. Halvspilt i omgangen virket likevel gjestene å bli slitne av presset sitt. Det førte til at de begynte å komme litt på etterskudd, og gjorde flere feil enn tidligere. Bortelaget kom nå til flere sjanser, og var farligere enn tidligere. Omgangen fortsatte i samme spor til slutt, og da dommeren blåste av kampen stod stillingen hele 7-5. Sokndal kunne med det klatre opp et stykke på tabellen, og ta ferie med litt pusterom ned til bunnen.

Dette var siste kampen i vårsesongen.

Heia SIK!