To strake!

Fotball 5. Divisjon

Sokndal – Hovsherad 2-1 (2-1)

Mål: 0-1 (6), 1-1 (15) Thomas Åvedal (Straffe), 2-1 (30) Jone Mysing

Stjernetroppen:

*** Jone Mysing

** Ruben Håland

* Brian Thorsen

På fredag spilte Sokndal sin første hjemmekamp for sesongen, og tok tre poeng mot Hovsherad.

Kampen startet med lavt tempo. Sokndal hadde ballen mest, men forflyttet den sent på banen. Hovsherad fikk til en hver tid forskjøvet laget til området hvor ballen var og forhindret at det ble skapt noen sjanser. Bortelaget bygget sitt spill rundt lange pasninger og prøvde å utnytte hjemmelagets bakrom. Det tok ikke lang tid før de fikk uttelling for dette, før 10 min var spilt slapp bortelaget til alene med keeper og satte inn ledelsen. Kampbildet ble ikke endret av scoringen, og hjemmelaget hadde fortsatt mye ball. Det ble skapt veldig lite sjanser i begge ender, og neste mulighet kom da Sokndal fikk straffe. Thomas Åvedal gjorde ingen tabber fra 11 meter, og satte inn utligningen for hjemmelaget. Før pause vartet Jone Mysing opp med det som sannsynligvis blir sesongens vakreste mål, allerede i andre serierunde. Fra 18 meter banket han ballen over keeper, og rett i krysset til stor jubel fra hjemmefansen. Lagene gikk i garderoben til 2-1.

Begge lagene prøvde å sette flere scoringer i andre omgang, men ingen kom til de store sjansene. Begge lagene hadde en del dødballer rundt mål, både frispark og corner, men ingen evnet å skape flere scoringer. Sokndal har fått en perfekt start på sesongen, med seks poeng på to kamper. På fredag blir det lokaloppgjør mot Moi på bortebane.