Tap mot Buøy

Sokndal imponerte ingen og fremsto overraskende tamme foran mål.
Kretsmesterskap puljevinnere 5.divisjon Rogaland. Som en konsekvens av å være puljevinner skal Sokndal opp imot de to andre puljevinnerne i Rogalands 5.divisjoner om kretsmesterskapet. Først kamp var Buøy – Sokndal.

Buøy kunstgras
Buøy – Sokndal 3-0 (1-0)
1-0 (44) Andre Tagle
2-0 (65) Nicolas Hansen
3-0 (90) Andre Tagle

Dommer: Leif Sigve Finnesand, Masta IL – Skuffende

*** Erlend Støle
** Jon Terje Omdal
* Christer Bu Mathiesen

Laget: Alf Georg Grastveit, Glenn Christian Landmark, Thomas Åvedal, Thomas Hegdal, Christer Bu Mathiesen, Simen Løvås, Jon Terje Omdal, Erlend Støle, Rune Linnerud, Kevin Mydland, Ole Gabriel Urdal

Innbyttere: Mads Nesvold, Joakim Mathiesen

Med en ganske svekket tropp reiste SIK til Buøy. Det skulle prege kampen for SIK, dog startet SIK bra mot Buøy. De første tjue minuttene lyktes Sokndal med å skape et aggressivt press og kom flere ganger rundt på kantene. Problemet var manglende mottakere inne i feltet. For sjeldent ble angrepene til gode avslutningsmuligheter. Enkelte ganger lyktes bortelaget, men disse sjansene ble dårlig utnyttet. Buøy kom mer inn i kampen senere og resten av omgangen var jevnspilt. Buøy fikk skapt seg noen muligheter og scoret på den siste av dem like før pause.

Selv med et skuffende mål imot like før pause hadde SIK god tro på seier. Denne høsten har laget hatt til vane å avgjøre kampen i andre omgang, man hadde tro på at den trenden ville fortsette. Tidlig i omgangen oppsto en kontroversiell situasjon da en SIK-spiller uprovosert ble dyttet eller slått av en Buøy-spiller. Dommeren løste situasjonen med å gi frispark (!). Dette var en gjennomgående trend. Kampens dommer var feig og vegret seg mange ganger for å gripe inn i situasjoner der kort så absolutt burde vært utdelt. Sokndal klarte aldri å snu kampen, man merket godt savnet av fraværende nøkkelspillere i angrepsspillet. I stedet tok Buøy over og kjørte til tider over SIK. I den perioden scoret de også nok et mål. Mot slutten kom Sokndal mer inn i kampen igjen og skapte seg noen sjanser da de kastet alt i angrep. Mål ble det dog ikke. I stedet scoret Buøy 3-0 på overtid.

Buøy tok dermed en viktig seier. Slår de også Skudenes blir de kretsmestere.

Sokndal spilte nok dessverre en av sine dårligste kamper denne sesongen. Noe av dette skyldes nok tapet av sentrale spillere (Espen Eia skadet, Jørgen Midtbø bortreist, Anders Magne Hadland syk), men laget i sin helhet var nok kanskje ikke helt mentalt klare siden seriespillet er over.