Sterk avslutning på sesongen

Sandved – Sokndal 3 – 4 (1-1)

Mål: 1-0 (20), 1-1 Jone Mysing (30), 1-2 Jone Mysing (52), 2-2 (55), 2-3 Erlend Støle (80), 3-3 (81), 3-4 Jone Mysing (86)

*** Jone Mysing

** Kevin Mydland

* Jon Terje Omdal

På torsdag spilte Sokndal sin siste seriekamp for sesongen, og møtte Sandved på bortebane. Etter en dårlig periode med lite poeng fikk SIK en god avslutning på sesongen med å ta tre poeng.

Begge lagene fikk rom og tid til å trille ball fra start av, og det var mye bra spill. Begge lagene kom til et par sjanser tidlig, men det var på dødball målfesten åpnet. Etter 20 minutt fikk Sandved frispark like utenfor 16-meteren, og banket ballen direkte i mål. Ti minutter senere kunne Jone Mysing sette sitt første mål for dagen, mot gamleklubben. Første omgang var veldig åpen, og det ble spilt fin fotball.

I andre omgang tok det ikke lang tid før Mysing igjen satte ballen i mål og sendte bortelaget i ledelsen. Sokndal tok mer kontroll over kampen nå, og Sandved slapp ikke til mange sjanser. De noterte seg likevel et mål kun noen få minutter etter Dalbuene hadde tatt ledelsen, da Sokndals sisteskanse feilberegnet et høyt frispark, som så gikk direkte i mål. Stillingen stod så 2-2 til det var omtrent ti minutter igjen av kampen. Dette ble 10 begivenhetsrike minutt. Erlend Støle sendte først Sokndølene i ledelsen, før de så bestemte seg for å sende hele laget i angrep og Sandved fikk kontre inn utligningen like etter. Jone Mysing ville ikke la gamleklubben ta med seg noen poeng fra denne kampen, og fullførte sin hattrick like før slutt. Stillingen endte dermed 3-4 til Sokndal som endte sesongen på 5. plass.