Sokndal tilbake på vinnersporet

5.divisjon, menn

SIK sikret 3.plassen med seieren over Brusand.

Sokndal – Brusand 2-1 (2-1)

Mål: 0-1 Kim Andre Garvik (17), 1-1 str Inge Andreas Pettersen (25), 1-2 Inge Andreas Pettersen (26)

Dommer: Bård Ove Håland, FK Vidar – OK

Laget:

Jone Mathiesen, William Stene, Simen Løvås, Thomas Åvedal, Anders Magne Hadland, Ole Gabriel Urdal, Jon Terje Omdal, Jone Mysing, Kevin Mydland, Erlend Støle, Inge Andreas Pettersen

Innbyttere:

Rune Linnerud
Ruben Haaland
Christer Bu Mathiesen
Sveinung Eiane Rosland

*** Jon Terje Omdal

**Inge Andreas Pettersen

*William Stene

Kampen startet uryddig. Ingen av lagene klarte å få til noe spill og svært sjeldent klarte noen av dem å holde ballen i laget gjennom flere trekk. Brusand kom i føringen omtrent et kvarter ut i kampen. Bortelaget fikk et billig frispark ute på kanten, ballen ble slått inn like over første stolpe, touchet kanskje bittelitt, før den traff bakre stolpe og føyk inn i mål. Sokndal hadde en frustrerende start og mye minnet om den dårlige kampen mot Dirdal, der spillet aldri fungerte. Da det nærmet seg halvtimen spilt våknet Sokndal og fikk også tellende resultater. SIK la press på Brusands 16-meter og klarte omsider å få til et bra skudd som keeper ga retur på. SIK var først på returen, men ble felt av keeper og dermed straffespark. Inge Andreas Pettersen gjorde ingen feil fra straffemerket. Minuttet etter var samme mann på farten igjen. Pettersen driblet seg innover i banen og sendte av sted et velplassert skudd like utenfor 16-meteren. Keeperen nådde ikke ut i hjørnet og dermed var SIK i ledelsen.

Sokndal ble langt bedre etter målene og spilte god fotball inn mot pause. Brusand slet med å henge med. Andre omgang startet lignende som den forrige avsluttet, men begge lag slet med å komme til klare sjanser. Brusand hadde en god periode tjue-ti minutter før slutt der de kunne ha fått seg en scoring. Sokndals keeper har en god redning i denne perioden. Et sutrende Brusand-lag fikk mange billig frispark på slutten av kampen, men presisjonen på oppspillene og innleggene deres var dårlige. Siste minuttene skapte bortelaget ingenting. Bra gjort av SIK å snu kampen etter en så dårlig start.