Sokndal overbeviste mot Bakke

SIK sto igjen som klare vinnere, men resultatet var nok noe flatterende.

5.divisjon, menn

Sokndal – Bakke 5-0 (3-0)

Sokndal stadion, SR-bank banen

Mål: 1-0 Inge Andreas Pettersen (15), 2-0 Sveinung Rosland (!) (20), 3-0 Kevin Mydland (25), 4-0 Anders Magne Hadland (48), 5-0 William Stene (80)

Dommer: Aslak Tonstad Anda, Brusand IL – god

Tilskuere: 60

*** Jørgen Midtbø

** Jone Mathiesen

*Inge Andreas Pettersen

Laget: Jone Mathiesen, William Stene, Thomas Åvedal, Simen Paulsen Løvås, Glenn Christian Landmark, Kevin Mydland, Jørgen Midtbø, Sveinung Eiane Rosland, Inge Andreas Pettersen, Erlend Støle, Anders Magne Hadland

Innbyttere:

Ruben Haaland, Joakim Mathiesen, Julian Toks

Høsten fortsetter der sommeren slapp, kampen mellom Sokndal og Bakke var preget av en våt matte og fortsatt kraftig nedbør. Bakke virket til å stille med et svekket mannskap og tynnslitt benk. Bortelaget begynte dog friskt og presset Sokndal til å gjøre feil, dessverre for Bakke klarte de ikke å utnytte feilene. I stedet var det Sokndal som tok ledelsen, på tross av en laber start på kampen. Alltid farlige Inge Andreas Pettersen kom seg plutselig alene med keeper og scoret sikkert. Målet ga mer fart i hjemmelaget og Bakke slet snart med å henge med. Ikke lenge etter fulgte Sveinung Rosland opp med et sjeldent mål på etterspillet fra en corner. SIK økte ledelsen enda mer da Kevin Mydland plukket opp ballen etter at Bakkes keeper hadde vært ute med et klareringsforsøk. Unge Mydland skjøt hardt og pent plassert før keeper var kommet seg skikkelig tilbake i målet. Det var en underlig omgang, der ingen av lagene spilte opp mot sitt beste. SIK slapp til noen tullete sjanser bakover, slet tidvis med å etablere eget spill, dog var hjemmelaget effektive foran mål. Bakke var direkte svake i alle ledd.

Andre omgang fortsatte i samme spor. Bakke klarte ikke å heve seg spillemessig og de klarte heller ikke å sette ballen i mål, til tross for at de fikk en del sjanser i løpet av kampen. Sokndal spilte ut Bakke de gangene de faktisk klarte å spille ballen langs bakken, men det var underlig sjeldent dette skjedde. Kampen besto som oftest av resultatløse hodedueller. Anders Magne Hadland scoret 4-0 på en pen volley på corner og William Stene satte resultatet med sin 5-0 scoring på tampen.