Sokndal fortsetter den gode formen

SIK sikret seg en borteseier, tross vanskelige spilleforhold

Dirdal – Sokndal 1-3 (1-1)

Dirdal stadion

5.divisjon, menn

Mål: 1-0 (10), 1-1 Erlend Støle (30), 1-2 Inge Andreas Pettersen (48), 1-3 Erlend Støle (55)

Dommer: Svein Storedale, Storhaug FK – OK

*** Anders Magne Hadland

** Erlend Støle

*Jon Terje Omdal

Kampen ble spilt på en regntung gressmatte, men Dirdal har gått til innkjøpt av robotklipper noe som gjorde gresset jevnere og bedre enn hva som kunne vært tilfellet. Til kampstart var det også en mann som manglet – nemlig dommeren. Derfor ble kampen utsatt i et kvarter. Da kampen omsider kom i gang var det Dirdal som ledet an. Hjemmelaget la et tidlig trøkk på Sokndal som ikke helt forsto hvordan de burde spille på det våte naturgresset. Dirdal gikk opp i en tidlig ledelse etter rot i SIKs 16-meter. Keeper kom ut uten å få tak i ballen og Dirdal fikk sparket ballen i mål. SIK slo mye langt, fordi de slet med å spille på underlaget. Bortelaget kom bedre med i kampen og utlignet etter noen flotte kombinasjoner med Erlend Støle. Alt i alt var første omgang jevnspilt, begge lag hadde sine gode perioder.

I andre omgang våget SIK seg på mer spill langs bakken og lyktes godt med det. Bortelaget innså at mye handlet om å spille som normalt selv på vanskelig underlag. Tidlig i omgangen sikret Inge Andreas Pettersen ledelsen for SIK. Pettersen driblet seg elegant igjennom Dirdals forsvar og satte ballen i mål alene med keeper. Sokndal tok kontroll over kampen, spilte bedre ball og vant flere dueller. Dirdal var gode til å komme seg rundt på kantene for innlegg, men hadde ellers lite å stille opp med i andre omgang. SIK scoret nok et mål og trygget ledelsen. Bortelaget holdt trykket oppe og SIK sikret seg nok seier.