Siste hjemmekamp endte med tap

Sokndal – Kåsen 1 – 2 (1 – 1)

Dommer: Dag Løvaas (Ganddal IL) – Ingen kontroll på kampen

Mål: 1-0 Trond Erik Larsen (7), 1-1 (8), 1-2 (54)

*** Kevin Mydland

** Jon Terje Omdal

* Ole Gabriel Urdal

På fredag spilte Sokndal sin siste hjemmekamp for sesongen, den endte med et kjedelig 1-2 tap mot Kåsen. For å ha muligheter for en topp tre plassering på tabellen var SIK avhengige av tre poeng, men lot muligheten glippe.

Publikum som hadde møtt opp for siste gang på Sokndal Stadion trengte ikke vente lenge før første scoring kom. Kun et par minutter etter dommeren hadde blåst i gang kampen var Trond Erik Larsen framme og stanget hjemmelaget i ledelsen etter et bra slått hjørnespark. Som mot Austrått sist helg gikk det ikke lang tid mellom målene i Sokndal, og på fredag tok det ikke mer enn et minutt før Kåsen svarte. Gjestene fikk hjørnespark i første angrep etter målet, og utlignet med en velplassert heading. Dermed stod stillingen 1-1 før ti minutter var spilt. I første omgang var det hjemmelaget som kom til de største mulighetene, Kåsen hadde balleinnehavet men slet med å trenge helt gjennom Sokndals forsvar. SIK skapte flere muligheter på dødballer, og burde nok gått til pause med en ledelse i sekken.

I andre omgang fikk Kåsen litt bedre grep om kampen, og kontret tidlig inn ledelsen. Etter Sokndal mistet ballen i angrep snudde Kåsen spillet lynraskt, skapte overtall mot Sokndals forsvar og satte ballen i mål. Etter scoringen skapte bortelaget få sjanser, med unntak av et par dødballer. Hjemmelaget slet også mer med å skape sjanser i andre omgang, og i likhet med Kåsen kom de største mulighetene på dødball. Ingen av lagene evnet å sette flere baller i mål, og kampen endte 1-2. Sokndal avslutter sesongen borte mot Sandved på torsdag denne uken, og har fortsatt muligheter for å klatre på tabellen fra sin nåværende 6. plass.