SIK vinner på Sokndalsdagene

SIK kommer seirende ut av en tett, god og spennende fotballkamp.
Sokndal – Vigrestad 3-2 (2-2)
5.divisjon, menn
SR-bank banen, Sokndal stadion
Tilskuere: 150
Mål: 0-1 (6), 1-1 Erlend Støle (25), 1-2 (36), 2-2 Inge Andreas Pettersen (44), 3-2 Inge Andreas Pettersen (49)
Dommer: Bård Ove Håland, Vidar FK – ok
*** Erlend Støle
** Jone Mathiesen
*Thomas Åvedal

Omrisset rundt kampen var strålende. Det var starten på Sokndalsdagene, solen skinte, gradestokken lå rundt tjue grader og tilskuere hadde strømmet til for å se fotballkamp. Men det var bortelaget Vigrestad som gikk opp til en tidlig ledelse. SIK slurvet og ga nærmest bort en sjanse til Vigrestad som effektiv benyttet muligheten. Bortelaget fikk slått et godt innlegg og en umarkert Vigrestad-spiller satte ballen i mål. Sokndal virket rystet og var fryktelig passive i duellspillet. Heldigvis for SIK dro Erlend Støle frem det ytterste av sine kvaliteter. Et langt keeperoppspill dabbet bort mot Støle som fyrte av på volley mot målet. Ballen gikk perfekt over keeper! Målet ga hjemmelaget mer selvtillit og intensitet i spillet. Likevel var det Vigrestad som igjen gikk i ledelsen. Bortelaget spilte ut hele høyresiden av SIKs forsvar og fikk nok en gang spilt inn til en umarkert målscorer. Like før pause fikk SIK straffe etter holdning i feltet på corner. Inge Andreas Pettersen satte straffen og dermed var lagene like langt til pause.
Sokndal gjorde en del justeringer i pausen og kom spesielt defensivt styrket ut av endringene. For første gang i kampen gikk hjemmelaget opp i ledelsen etter at Inge Andreas Pettersen fikk til en svært presis avslutning på et vanskelig innlegg. Sokndal var gode og innledet omgangen best, dog tok Vigrestad mer over mot slutten og presset hardt på for en scoring. Det må nevnes at nivået på kampen var svært høyt divisjonen tatt i betraktning. Scoringen fikk Vigrestad aldri og dermed fikk Sokndal en ekstra god start på helgen.