Sesongen omsider over for A-laget

Avsluttet med en solid smell mot Sola 2. SIKs bortekamp i kvalifiseringen for opprykk var som resultatet hentyder aldri en jevn fotballkamp. En rekke forfall på sentrale spillere gjorde at SIK måtte stille med et ganske nykomponert lag av spillere. Det hadde nok noe å si for det klare sluttresultatet, selv om Sola 2 er et bedre lag som uten tvil fortjener å beholde plassen.

Kvalifisering for 4. divisjon Rogaland – Sola idrettsanlegg:

Sola – Sokndal 6-1 (3-0)
0-1 (28), 0-2 (32), 3-0 (40), 4-0 (50), 5-0 (55), 6-0 (60)
6-1 (65) Simen Løvås

Dommer: Sabri Cetintas, Sandnes Ulf – God
Tilskuere: 15

*** Jon Terje Omdal
** Anders Magne Hadland
* Mads Nesvold

Laget: Alf Georg Grastveit, Mads Nesvold, Thomas Åvedal, Simen Løvås, Christer Mathiesen, Joakim Mathiesen, Anders Magne Hadland, Jon Terje Omdal, Tony Andre Eia, Ole Gabriel Urdal

Innbyttere: Steffen Johanessen, Morten Tønnessen

img_8180nySokndal jobbet hardt defensivt og håpet på at mulighetene plutselig skulle åpne seg på overganger. Nettopp det skjedde heller sjeldent. Solas forsvar gjorde ikke feilene som bortelaget håpet på og Sokndals angrep hadde stort sett for stor avstand mellom spillerne til at man klarte å skape noe. Hjemmelaget var tålmodige og trillet ball mellom leddene på jakt etter muligheter. Første del av kampen var sjansefattig, men rundt halvtimen spilt fikk Sola to raske nettsus. Begge målene skyldes en plutselig manglende kynisme i de bakre rekker. Noe før pause scoret Sola nok et mål på et godt skudd.

Med et Sokndal med lite annet enn æren å spille for gikk andre omgang i gang. Hva vi fikk se var et bortelag i oppløsning, uten den stabile defensive strukturen som laget startet kampen med. Sola visste å utnytte rommene og smalt inn tre kjappe mål. Noe som selvfølgelig gjorde resultatet ganske så begredelig for bortelaget. En mager trøst var at SIK klarte å heve seg noe igjen og Simen Løvås fikk satt inn en redusering. Siste del av kampen hang SIK bedre med og hadde et par brukbare forsøk i tillegg til målet. På tross av det svært skuffende resultatet skal enkelte spillere på laget ha skryt for måten de fremsto under vanskelige kampforhold.

SIK takker for støtten sesongen 2016!