Hvor var du da Sokndal hentet inn 5-1 til 5-5?

Sokndal Stadion

Sokndal – Klepp 2 5-5 (0-2)

Mål: 0-1 Kjartan Steinar Kjartansson (6), 0-2 Simen Hella Andresen (37), 0-3 Simen Hella Andresen (48), 1-3 Anders Magne Hadland (56), 1-4 Simen Hella Andresen (64), 1-5 Simen Hella Andresen (68), 2-5 Ruben Haaland (75), 3-5 Jon Terje Omdal (79), 4-5 Jone Mysing (84), 5-5 Erlend Støle (88)

Dommer: Ronny Ludvigsen (Sviland IL) – Ok

Thomas Hegdal
Kevin Mydland, Thomas Åvedal, Simen Paulsen, Håkon Stålesen
Ole Gabriel Urdal, Jone Mysing, Jørgen Midtbø, Espen Eia, Erlend Støle
Anders Magne Hadland

Benk: Alf Georg Grastveit, Ruben Haaland, Morten Tønnesen

*** Espen Eia

** Jone Mysing

*Anders Magne Hadland

Sokndal var torsdag 26. april klar for sesongens første hjemmekamp, etter en dårlig start med 6-2 tapet mot Vigrestad. Det var store forventninger om et heltent og revansjesugent hjemmelag fra start, og tilskuerne som møtte opp fikk et fyrverkeri av en kamp. Kun et par minutt inn i kampen satte Klepp 2 første ball i mål. Dette ble fulgt av en halvtime trilling av ball fra begge lag. SIK hadde noen småsjanser, og Klepp hadde ballen mest. Ingen av lagene virket særlig aggressive. Et par minutt før pause satte Simen Hella Andresen sitt første av 4(!) mål for dagen etter han parkerte Sokndals forsvar i en løpsduell. Lagene gikk i garderoben til stilingen 0-2.

Andre omgang startet nesten umiddelbart med en feilpasning i SIK sitt forsvar, og Klepp2 straffet Sokndal knallhardt med å sette inn 0-3. Sokndal så nå endelig til å våkne, og Anders Magne Hadland satte inn den første reduseringen etter innlegg fra Espen Eia. Dette viste seg å være en kortvarig glede. 20 minutt inn i andre omgang virket SIK til å ha gått helt i oppløsning, og Klepp 2 (Simen Hella) slo til med to kjappe mål og økte til 1-5. Med 15 minutt igjen av kampen reduserte Ruben Haaland til 2-5, og herifra var det enveiskjøring for Sokndal. Til og med den svært diskuterbare utvisningen av Thomas Åvedal kunne ikke bremse hjemmelaget. Nærmest umiddelbart etter utvisningen kunne Jon Terje Omdal sette inn en ny redusering, og stillingen stod 5-3. Kampbildet var nå et helt annet enn tidligere. Med kun fem minutter igjen av kampen satte Jone Mysing inn nok en redusering, og helt på tampen utlignet Erlend Støle til 5-5 som ble kampens sluttresultat. Kampen som i første omgang så ut til å bli traust og kjedelig, viste seg å være alt annet enn det. En ekstremt imponerende opphenting av Sokndal.