Tre poeng mot Frøyland 2

Frøyland 2–Sokndal 1-3 (0-1)

Dommer: Morten Stople (Buøy IL) – bra

Mål: 0-1 Morten Tønnesen (41) (Straffe), 0-2 Julian Eia Toks (48), 1-2 (68), 1-3 Julian Eia Toks (80)

*** Morten Tønnesen

** Julian Eia Toks

* Joakim Mathiesen

På tirsdag spilte Sokndal kamp mot Frøyland 2 på bortebane, og med seier tok de seg opp til 3. Plass i serien. Før kampen haglet det inn med forfall for Sokndølene, som reiste på kamp med kun 12 mann.

Da kampen startet tok SIK umiddelbart kontroll over kampbildet, og holdt ballen mye i laget. Når Frøyland 2 fikk låne ballen lå gjestene veldig disiplinert, og tvang hjemmelaget til å slå lange baller som førte til mye brudd høyt i banen, og skapte mange sjanser for SIK. Gjestenes angrep, spesielt Julian Toks og Erlend Støle skapte mye kaos for Frøylands forsvarsrekke, og driblet seg gjentatte ganger gjennom og kom til sjanser. I første omgang manglet de likevel sluttproduktet, og fikk ikke satt ballen i mål. Det var ikke før gjestene ble tildelt straffe helt i slutten av omgangen at første scoring kom, da Morten Tønnesen var sikker fra 11 meter og satte straffen i mål.

I andre omgang tok det ikke like lang tid for å få uttelling på sjansene, da Julian Toks på nydelig vis satte sitt første mål etter kun et par minutt. Målet kom etter et fint innlegg fra kant, og Julian dempet ballen på brystet, vendte og banket den i mål før Frøylands forsvar rakk å blunke. Gjestene fortsatte med grei kontroll på kampen, men omtrent halvspilt i omgangen vartet vertene opp med et fantastisk langskudd og skapte spenning i kampen. Ti minutter senere punkterte Julian kampen, da han holdt et lite enmannsshow i angrep før han scoret sitt andre og kampens siste.